17 december 2008

Mandje en stitcherie

Gisteren heb ik eindelijk een mandje gekocht en de rand ervan zo gemaakt dat ik daar verschillende quiltgereedschapjes in kan stoppen. In het grote midden kunnen dan de lapjes, speldenkussen enz. Zo ligt alles tenminste niet meer op verschillende tafels in de kamer te zwerven en kan ik makkelijk mijn mandje meenemen om elders in het huis verder te werken.



Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan de volgende sticherie van mijn Garderner's Journal.

16 december 2008

Kerstkrans

Van de restjes stof van de kerst tafelloper heb ik een kerstkrans gemaakt. Het geheel heb ik met een kaarsje en overige kerstspulletjes op een etagere gezet.
Het idee van de krans is van Marjolein.



15 december 2008

Rekje

Meerdere dagen heb ik lopen denken hoe ik makkelijk en leuk mijn mini-quiltjes op kan hangen. Bij mijn schoonmoeder in huis zag ik de oplossing. Zij had een rekje, met daarop porseleine potjes. Opeens zag ik de mogelijkheden. Ik ben naar de bouwmarkt geweest en heb boekenleggers gekocht en een plank, rondhout had ik nog.
Gezaagd, geschuurd, geboord en...



Ik heb er twee gemaakt in verschillende afmetingen. Nu nog verven/lakken en hij is super. Helemaal naar mijn zin.

14 december 2008

Civil War dag

Vandaag laat ik weer mijn oogst zien aan Civil War blokjes. Hier gaat alles gestaag door. Het zijn er vijf geworden.

De volgende blokken heb ik deze maand erbij gemaakt.
Selling the Livingstock:


Greenfield and Stockton:


The Longest Morning


Recovering Items


Death Panelty

Dit blok was erg lastig en heb ik meerdere keren opnieuw gemaakt. Eerst ging het fout met de gestreepte driehoeken, te weinig stof tot twee maal toe. Daarna was ik het niet eens over de gebruikte kleuren. Uiteindelijk is het deze combinatie geworden.

Vanmiddag ga ik gezellig bij de andere dames kijken. Ik verheug mij er nu al op.

12 december 2008

NI 50

Deze week weer een blokje die werd uitgelegd op de blog van CJ. Ik vond hem erg lastig en dan niet door het aantal stukjes, maar door de Y-seams.

Het resultaat:

09 december 2008

NI 60

Wat is het toch leuk om via de blogs met anderen mee te kijken en ideeen op te doen. Ook het lezen van de reacties op mijn eigen blog vind ik erg leuk. Wat voelt het speciaal dat anderen met mij mee lezen en de moeite nemen om een reactie achter te laten. Dank jullie wel. Het motiveert mij zeer.

Gisteren heb ik weer een Nearly Insane blokje afgemaakt. Ditmaal nummer 60, die vond ik er zo leuk uitzien. Wel 90 stukjes, maar gelukt.
Ik moet zeggen dat ik bij het werken aan de blokjes voor deze quilt enorm veel bijleer. Vooral het secuur werken. Mijn blokken gaan er steeds beter uitzien.



Vandaag ga ik weer eens wat blokjes maken voor mijn Civil War Quilt, want de 14e nadert gestaag.

08 december 2008

Tafel loper

Dit weekend heb ik mijn kerst tafelloper afgemaakt. De blokken lagen al een tijdje klaar, maar ik miste stof voor de rand. Nu is het geheel afgewerkt en ligt te pronken op het dressoir.



04 december 2008

Sinterklaas belt net aan...

Met een groot pakketje, waarin het sinterklaaskado zit voor mij. Natuurlijk heb ik het pakket meteen geopend en daar was ....



Gekocht via marktplaats en ik ben er helemaal blij mee. Precies waar ik naar op zoek was en dan ook nog voor een redelijke prijs.
Jullie snappen nu natuurlijk wel waar ik mij het komende weekend bevind..

Weer een gek blokje

Vandaag het mandje gemaakt in de serie van Insane. Het is blokje 41.

03 december 2008

NI 21

En weer een blokje van de Nearly Insane serie. Deze keer blok 21.

28 november 2008

Sandwich met hulp??

Twintig jaar geleden was ik begonnen met een sampler. Deze is toen blijven liggen. In de zomervakantie vond ik deze blokken op de zolder en vond het zonde om hem te laten liggen. Het zijn tenslotte wel de eerste blokken die ik heb gemaakt. Nu heb ik deze in de zomer verder afgemaakt met meer blokken en sashing.
Dus vandaag maar uitgetrokken voor het rijgen.
Nu doe ik dit graag op de grond, maar dat heeft 1 nadeel. Er loopt ook een konijntje los, die liever op een kleed zit, dan op de koude vloertegels.



Eerst liep hij wat te snuffelen en aandacht te vragen, maar op een gegeven moment had hij zijn plekje gevonden en ging er languit bij liggen. De spelden konden hem niet deren.



Geen probleem natuurlijk zolang hij bleef liggen. Maar al snel vond hij dat er toch meer aandacht moest zijn voor hem, dus ging hij voor mijn handen zitten, zodat ik niet meer verder kon werken. Dus zachtje weggeduwd en daar ging meneer.

Toch was dit niet geheel naar zijn zin en bedacht hij iets anders. Een speldendoosje is namelijk erg leuk om mee te spelen. Alle spelden vlogen door de lucht en lagen verspreid over de quilt en in zijn vachtje.



Even schudden en de spelden vielen op de grond. Dit vond ik toch minder gezellig, dus alle spelden weer netjes opgeruimd en toen toch maar even tijd gemaakt voor een knuffel. Samen hebben we heerlijk op de grond op de quilt gelegen en geknuffeld. Daarna mocht ik mijn werkje vrij ongestoord afmaken.

24 november 2008

Garderner's Journal


Weer drie stitchery blokjes voor mij Garderner's Journal.

23 november 2008

NI blok 6

Na blok 17 was ik wel even toe aan een eenvoudiger blok. Ik houd meestal de volgorde aan van CJ. Zij geeft een blok per week op dit blog
Voor deze week was dit blok 6 en die kwam dus goed van pas, een makkelijker blokje voor mij.

20 november 2008

Nearly Insane, maar gelukt


Ik ben de hele week bezig geweest met 1 blokje en wel blokje 17 van de Nearly Insane quilt. Wat een gepriegel en wat een gedoe, maar het is gelukt en ik ben er trots op!

14 november 2008

Vandaag is de dag..

dat we weer Civil War Diary blokjes laten zien. Ik laat er deze reis vier zien.
Allereerst nr. 22 Foragers



Vervolgens heb ik blokje 35 gemaakt: Mail Delivery



Daarna ben ik verder gegaan met blok 70: Bombardment


En als laatste wil blok 66 met jullie delen: Knitting and Reading.



Vind je het leuk om meer te lezen en zien van andere dames die aan deze quilt werken, kijk dan even onder het kopje: Friends and links aan de rechterkant.