25 september 2009

Garden stitcheries en meer

Wat is het quilten toch een heerlijke hobby om 's avonds op de bank te doen, na je werk. Iedere avond een steekje om zo even de dag van je af te zetten. Ik geniet er steeds meer van.
Deze week ben ik begonnen met het maken van een kerstquilt. De eerste twee blokken zijn klaar en de overige zijn al gesneden. Deze zal ik het weekend laten zien. Ik wil deze quilt helemaal op de machine maken. Ik heb dit nooit eerder gedaan, maar vind het daarom juist een uitdaging.
Volgende week ga ik een dagworkshop volgen waarbij het quilten op de machine wordt uitgelegd en geoefend op verschillende manieren. Ik heb hier erg veel zin in.

Waar ik tevens aan heb gewerkt het vorige weekend en deze week zijn de stitcheries van de Garderners Journal. Ik heb geteld en het gaat erg hard nu. Ik moet nog zes blokjes. Ik wil proberen deze voor de herfstvakantie zoveel mogelijk klaar te hebben, zodat ik dan de blokken aan elkaar kan zetten.

21 september 2009

De 20e is al weer geweest / update NI

Deze maand heb ik hard gewerkt aan mijn Nearly Insane quilt. Het blijft erg leuk om aan te werken, omdat ieder blokje weer anders is en het eindresultaat steeds mooier wordt.
Deze keer heb ik vijf blokjes om te laten zien:
blok 26:
blok 30:
blok 33:
blok 57:
blok 82:

14 september 2009

Update CDW

Deze maand weer een blokje erbij. De stand is nu 32.

Ik heb gekozen voor blok 89: The Fate

Volgende maand hoop ik weer meer blokjes te kunnen laten zien. Ik ben nu druk met de NI en stitcherie.

09 september 2009

Garderner's Journal


Hij groeit gestaag. Weer drie blokjes erbij.

04 september 2009

Kwartet / another four NI

Nummer 43 van NI zat al enige tijd in mijn nek te hijgen. Ik wilde deze maken in de vakantie, maar kon mij er toen niet naar zetten. Deze week ben ik toch aan de slag gegaan en vier avonden later is dit het resultaat.

Dat is echter niet het enige blok wat ontstaan is, maar ook deze blokken:
Blok 55

Blok 59

Blok 68

Block 43 of my Nearly Insane Quilt was calling me. I took this one with me on vacation, but didn't take time to start. Last week I made in four evenings this one and another three blocks in the days before.

30 augustus 2009

Nieuwe stitcheries / new stitcheries

Er zijn weer een aantal stitcheries klaar voor mijn Garderners Journal. Ik vind het een heel leuk en ontspannend werkje, maar het overtrekken op de stof vind ik een berenklus. Heeft iemand hier een tip voor? Hoe doen jullie dit snel en handig?

There are a few stitcheries ready for my Garderners Journal. I am having fun making them, but drawing the pictures on fabric is not my favorit. Can you give me some advice?

26 augustus 2009

Een nieuwe layout / new

Vanavond ben ik druk geweest met het aanpassen van mijn layout van dit blogje. Iedere keer liep ik er tegenaan dat bepaalde gadgets niet werkten. Vandaar nu deze verandering. Ik heb voor deze achtergrond gekozen, maar het kan zo weer veranderen. Ik plaats een link in de rechterkolom, waar je nog meer van deze achtergronden kunt vinden.

This evening a looked for a new blogdesign. I choose one from this site.

24 augustus 2009

Affo / finished

Als doel had ik mijzelf in de vakantie gesteld om deze quilt af te krijgen. Dit is gelukt!

I finished this quilt during the vacation.

20 augustus 2009

Update Nearly Insane

In de afgelopen weken heb ik verschillende blokken van deze quilt gemaakt, maar waar ik vooral mee bezig ben geweest is het in elkaar zetten van de rijen die ik al compleet heb. Het begint al een mooi geheel te worden.

In recent weeks I made several blocks of this quilt, but mostly I've completed some rows. It starts to be a beautiful quilt.

19 augustus 2009

Er is er een jarig.... / Happy birthday

Alleen nog niet vandaag.
In de kleuterklas vieren we natuurlijk de verjaardagen van de kinderen en bij een verjaardag hoort een taart. Nu is afgelopen jaar mijn taart aardig versleten. Het was een plastieke en had verschillende brandwonden en gaten gekregen. Dat krijg je als je hem laat vallen!

Nu wilde ik dus voor het komende schooljaar een nieuwe taart. Op vakantie zag ik toen een stoffen taart staan in een etalage en deze ben ik na gaan maken. Het was nog wel even een gepuzzel hoe we er kaarsje op konden plaatsen, zonder dat de taart zelf in brand kan vliegen. De kaarsjes branden maar een minuut per keer, maar het moet toch wel veilig zijn.
Gelukkig heb ik in zo'n geval een meedenkende man.

Dit is het resultaat geworden:



Zo, nu op naar het strand...

Just not today.
In kindergarten we celebrate the birthdays of the children. Last year my cake pretty worn. It was plastic and had received several burns and holes. That you get when you let him fall!
So I wanted for the coming schoolyear a new pie. On holiday I saw a fabric pie in a shopwindow and I made one like that.

14 augustus 2009

Update CDW

Uitgerust, voldaan, tevreden en bruiner zijn we gisteren terug gekomen van vakantie. Het was weer heerlijk. Vooral de eerste twee weken heb ik als een voorrecht ervaren. Mijn ouders (72 en 79 jaar oud) zijn toen mee geweest. Doordat ze 100 km bij ons vandaan wonen zie ik ze niet wekelijks. Juist door dan twee weken samen op vakantie te gaan delen we weer veel met elkaar. Ik ben dan ook nog in het voorrecht om twee ouders die gezond zijn te hebben. We beseffen ons heel goed dat hun conditie ieder jaar minder wordt, maar we genieten van ze zolang als dit kan.
Daarna hebben mijn DH en ik nog drie heerlijke weken met z'n tweeen gehad. We hebben dit jaar heel weinig gedaan, maar vooral uitgerust met een boekje of handwerkje op het terras in het bos. Vooral niets moeten! Foto's kan ik nog niet laten zien, deze heeft vooral mijn vader gemaakt en die heb ik nog niet gezien, dus dat is nog even afwachten.

Satisfied and tanner yesterday we returned from vacation. It was delicious. Especially the first two weeks I have experienced as a privilege. My parents (72 and 79 years old) were with us on a vacation. They live 100 km away so I do not attend to see them weekly. It is through two weeks to go on holiday together, we share a lot with each other. We realize our full well that their condition any less, but we enjoy it as long as it can.
Then my DH and I have three wonderful weeks with his two had. We have done very little this year, but equipped with a book or manual work on the terrace in the forest.


Op het terras in het bos heb ik dus ook een blokje gemaakt voor de CDW en er lag er al 1 klaar, dus kan ik er nu twee laten zien.
Blok 6: Special Blessings

Blok 59: A Glorious Rainbow


04 juli 2009

Zomerstop


Tot in september!

20 juni 2009

Bijna gek door NI

De sterblokken jagen mij angst aan en daarom ben ik er nu mee begonnen. Ik koos voor blok 27, de meest simpele ster. Ik heb alle stukjes genaaid, losgehaald en vervolgens weer aan elkaar gezet. De kleuren volgorde was niet goed, de naden trokken en het geheel was bobbelig en lelijk, dus...
opnieuw begonnen met nieuwe stukjes stof. Dit ging ook niet fantastisch, maar het resultaat is te doen:

Toen verder met blok 45, weer een ster, maar nu met meer blokjes. Deze ging al beter. Het midden is niet helemaal goed, maar de punten komen wel goed bij elkaar, dus laat ik het zo. Als het mij heel erg stoort, appliceer ik er nog een rondje over ;-)


En om het geheel nog even makkelijker af te sluiten deze maand, blok 20:

Ook ben ik voorzichtig begonnen met de eerste rijen aan elkaar zetten. Zo gaat het er dus uitzien:



16 juni 2009

Dronkemans tuin

Wat een heerlijk werkje zijn die dronkeman's blokjes. Je hoeft nergens bij na te denken, ze zijn allemaal hetzelfde. Het enige lastige is de ronding, maar ook hier oefening baart kunst. Ik ben nu zo ver, hij gaat nog verder groeien.

14 juni 2009

Showtime

Blok 5: Rachel's Frustration


Blok 10: Alvin McClure


Blok 48Mud Hole


Vanavond ga ik weer nieuwsgierig bij alle andere CDW quilters een kijkje nemen.