30 januari 2011

Vraag en Engels mandje

Ik ben op het moment heerlijk aan het handwerken. Ik merk dat ik er de rust voor heb en er rustig van word. Ik heb leuke projecten liggen en werk bijna dagelijks wel aan een ander project.
Nu zit ik met 1 probleem. Het doorquilten. Ik werk dan het liefste overdag bij daglicht en dan ook nog minimaal een half uur achter elkaar. Omdat ik patchen en appliceren sneller kan pakken, lukt het mij moeilijk om deze twee quilts af te maken.

De Nearly Insane quilt werk ik af met de machine en de Gardeners Journal ben ik op de hand aan het pitten.
Nu heb ik al bedacht dat ik misschen een dag moet instellen waarop ik uitsluitend aan deze twee quilts mag werken of dat ik de Garderners Journal meeneem naar ons zomerhuisje, zodat ik daar uitsluitend dit werk heb liggen.
Ik vraag mij af hoe jullie dit doen. Kunnen jullie wel de discipline opbrengen om eerst het doorpitten af te maken of hebben jullie een andere planning gemaakt?

Deze week heb ik weer een mandje gemaakt voor de antieke engelse mandjes quilt. Dit is erg leuk om te doen (waardoor dus het doorpitten blijft liggen ;-).


20 comments:

Sylvia zei

Ja dat is altijd het dilemma; ga ik door met een leuk nieuw project, terwijl je toch ook weer eens iets af wilt hebben.
Ik zou zeggen "go with the flow", want soms als je aan het doorpitten ben, krijg je er ineens weer veel plezier in en ga je daar weer mee door. Het gewoon bij de hand houden.
Gr.Sylvia.

Unknown zei

Tja, ik vind het patchen ook veel leuker dan het doorpitten. Hoe komt het toch dat ik veel UFO's heb....

Guusje, zei

Wat een goede vraag stel je hier. Ik heb nu voor mezelf ingesteld dat ik als ik 1 top af heb eerst iets moet doorquilten want als ik eenmaal bezig ben met een top komt er van quilten bijna niets meer. Ik moet ook zeggen dat dat nu zo is omdat ik n u erg ontrustig wordt van al die onaffe projecten.
In ieder geval vind ik je mandje weer erg mooi geworden die komt op mijn verlanglijstje te staan.

Anoniem zei

Daar heb ik ook een beetje last van,Toen ik pas met quilten begon had ik twee projecten onder handen,een om te patchen en een om door te quilten,geen probleem dus.Maar er zijn zoals je weet zoveel leuke dingen dat het doorquilten blijft liggen.Ik heb met mezelf afgesproken al een paar jaar geleden dat ik iedere dag 5 draadjes quilt,als de 5 draadjes opzijn doe ik het quiltgaren in de 5 naaldjes en zo ligt het klaar voor de volgende dag.Het werkt quilts komen af.
Groetjes Lia van www.quiltverhalen .blogspot.com

Terray zei

Tja ik ben goede raadgever want doorpitten daar ben ik nog helemaal niet aan toe gekomen.
Maar ik heb wel iets van 5 projecten lopen....
Wat ik vaker lees is dat men bezig is met één quilt om te pitten en een quilt in wording, patchen dus.
Misschien is dat een mooie streven????
Succes ermee, ze komen vast wel af

Groetjes
Tertia

Terray zei

Ik bedoel dus dat ik GEEN goede raadgever ben...

quilting Jeannet zei

Ik doe maar gewoon wat mijn hart me ingeeft, dan weer het ene en dan weer het andere, tis maar net hoe mijn pet staat, maar wat vind ik je gardeners journaal prachtig zeg! echt een plaatje, ook qua kleur.

groetjes, Jeannet

Chris zei

Oh leuk Rian, ik zie de Gardeners' Journal waar ik ook mee bezig ben. Ik vind het stitchen en patchen heerlijk. Ben nog láng niet aan quilten toe.
Soms heb ik ook hoor dat ik het doorpitten even laat zitten. Bij mij liggen er ook nog 2, wel kleintjes, maar toch. Het is zo verleidelijk om iets nieuws te beginnen en daar het resultaat van te zien. Ik maak er geen probleem van hoor. Gewoon lekker genieten van waar je mee bezig bent.

ria vogelzang zei

Ja, dat echt wel een grote vraag...
Toch probeer ik in een week altijd tijd te vinden om door te pitten en ook om te patchen. Als je jezelf dwingt om alleen maar één van beide te doen, wordt je er ook niet gelukkig van.......
Beetje afwisselend dus eigenlijk.....

Berna zei

Hoi Rina, ja soms is het lastig kiezen. Zeker als je iets nieuws hebt liggen waar je aan wilt werken. In het verleden werkte ik aan 2 stukken, 1 patchen en 1 quilten. Maar ja, dan ga je lessen volgen en wil je ook aan iets van jezelf werken en dan komt er een kleinkind die een deken wil. En dan loopt de planning dus in de soep. Je zou ook kunnen zeggen dat je t/m april even flink doorzet met quilten. Lekker een warme deken over je schoot. En dan in de zomermaanden weer verder met patchen of andere kleine dingen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Zorg in elk geval dat je er plezier in houdt en niet met tegenzin aan iets gaat werken. Succes. Berna

Annelies zei

Ik ben geneigd eerder voor het patchen dan het quilten te kiezen. Voor het quilten maak ik dan ook een schema.

Nelleke zei

Hallo Rina wat je vraag betreft het is me zo bekend ook ik begin steeds weer aan iets nieuws maar vind dat niet erg want ik weet dat de oudere projekten een keer af komen bij mij is dat in ieder geval altijd al zo gegaan.De laatste keer was ik bij een regiodag van het quiltersgilde en toen ineens werd ik pissig op me zelf toen ik zag wat een mooie dingen de andere quiltsters lieten zien.Het was net dat duwtje dat ik nodig had om weer door te gaan quilten en als ik er eenmaal mee bezig ben vind ik het toch weer fijn en kan daar dan weer niet mee stoppen.Dus nu probeer ik elke dag even wat door te quilten.Groetjes Nelleke

Marijke zei

Meestal pak ik op waar ik zin in heb, als dat af is komt er automatisch een andere quilt tevoorschijn! Alleen als er een quilt echt b.v. op de grond ligt omdat hij gepatched moet worden krijg het voorrang, anders gaat DH mopperen, hihi!
Fijne zondag, groetjes Marijke

katrien zei

Ik vind het patchen ook veel leuker,vandaar dat hier heel wat tops liggen te wachten om gequilt te worden.

Hennie zei

Je quilts en je geappliceerde mandje zien er prachtig uit. Wat een lastige vraag stel je, ik patch liever dan dat ik quilt, maar als ik éénmaal begonnen ben aan een quilt door te pitten gaat het afwisselen eigenlijk wel van zelf. Ik leg me zelf geen schema op of zo, ik zorg wel dat de te quilten quilt altijd in het zicht is en wil hem ook graag af zien want hij wordt steeds mooier ! ! ! Maar bij mij liggen ook nog een aantal Uffo's hoor, dus mijn manier kan nog wel wat verbetering gebruiken. Misschien lees ik bij jou de gouden tip, ha, ha, ha, ik hou het in de gaten.
Fijne zondag Hennie.

Marga (MarPie) zei

Vond dat Lia wel de gouden tip gaf, hoef er niet vijf te doen kan ook drie doen. Natuurlijk liggen er bij mij ook dingen die hoog nodig afgemaakt moeten worden maar eigenlijk zijn het meer patchdingen dan quiltdingen. Heb gaar een quilt in de buurt die gequilt {hand} moet worden want ik vind het heerlijk werk.In de zomermaanden de kleinere quilts in de wintermaanden de grotere quilts. Als een top af is dan wil ik ze graag gequilt hebben want dat maakt de quilt zo mooi, dan begint de quilt te leven zeg maar. Wissel het af zoals je zelf zou willen want het belangrijkste van alles is toch wel dat je er plezier in houd.
Groetjes,
Marga♥

Roos zei

Hoi Rina
Ik kwam vandaag toevallig bij jou blog uit en ik vind hem zo leuk dat ik meteen volger ben geworden.
Ik doe meestal net waar ik zin in heb, de ene keer patchen en dan weer eens een tijdje doorpitten.
Ik ben nu met iets bezig wat eind maart af moet zijn dus dan heb je weinig keus.

Groetjes Roos

Miranda zei

Wat ik probeer is overdag als ik tijd heb veel te pitten.....avonden zijn meer voor het patchen, of ik moet helemaal in de ban zijn van..Wat je misschien met je NI kan doen is elke dag een blokje doorpitten...Succes in ieder geval!

sylvia zei

ja, doorpitten is maar bij weinig favoriet, tops maken is leuker!!
klusjes als doorpitten doe ik bij de televisie, hoef je niet bij na te denken!
helaas is er tegenwoordig weinig op tv,dus schiet het quiltwerk ook niet op.......;)
dat van die draadjes vind ik wel handig bedacht...misschien is dat de oplossing wel!
je quilts zijn prachtig trouwens!!

quiltingmieke zei

piep

mooie quilts,
en de applicatie prachtig hoor

wel ik vind het quilten heel leuk,
en wat het licht betreft ik heb een day-light bij me staan en geloof me ik zou niet meer zonder kunnen

Maar al die mooie dingen die op je afkomen doen je soms overstag gaan he

versta je wel

maar verplicht me toch om dingen af te maken,

nu enkel nog een afwerkbiesje rond applicatie en een kandelaar met paperpiecing als geschenk mee te nemen naar israel op paaszondag

maar wil dat hebben klaarliggen

en dan mag ik weer iets nieuws,

joepie!!!

knuf quiltingmieke