10 mei 2011

Uitgerust en genoten

Twee weken vakantie, wat lijkt dat vooraf toch een tijd. En ik kan je vertellen dat het ook een tijd is. We hebben er heerlijk van genoten. De eerste anderhalve week op ons gat gezeten met een handwerkje of boek en de laatste dagen leuke bezoekjes afgelegd.

Zo zijn we afgelopen vrijdag in Zierikzee geweest naar de tentoonstelling van de drie quiltgroepen van Goeree Overflakkee. Ik heb er mijn ogen uitgekeken. Wat een kunstwerken hingen hier en wat een inspiratiebron. Helaas moesten we nog op visite, dus kon ik niet te lang blijven hangen. Ik heb hier ook leuke gesprekken gehad met Willy van het quiltgebeuren, maar ook met een aantal maaksters van de quilten. Wat een gezellige mensen.

Zaterdag ben ik, nog helemaal in de stemming van vrijdag, naar Veldhoven gereden. Ook hier kwam ik ogen tekort. Wat een mooie tentoonstellingen en wat hingen er een mooie quilts bij de wedstrijd. Uiteraard hebben ook alle kraampjes meerdere bezoeken gehad en heb ik bij een aantal van hen wat geld achtergelaten :-)
Jammer dat het al weer voorbij is. Wat mij betreft mogen er meer van dit soort tentoonstellingen zijn...
Ik heb vooral ook genoten van de Baltimore quilts. Wat een werk


Hierbij nog even mijn maaksels van de vakantie:
Het grote engelse mandjes project is uiteraard weer uitgebreid:
Vier blokken en een aantal losse hexagon bloemen voor de randen

Dan nog wat blokjes voor mijn Pockets of Posies:

En als laatste nog iets anders. Ik ben aan het breien geslagen en wel van sokken. Nu was het wel lastig, want dit had ik nooit eerder gedaan en ik had alleen een duitstalige beschrijving tot mijn beschikking, maar dit is het resultaat.

Ik ben inmiddels alweer aan een nieuw paar bezig, want de eerste waren niet helemaal goed geworden. Wordt dus vervolgd.

21 april 2011

Prikbord gepimpt

Afgelopen weekend was ik in de stoffenwinkel stof wezen kopen voor nieuwe fleurige kussentjes. Ik liep meteen tegen de juiste stof aan, eenmaal thuis is het veranderd in...
een memobord. In onze logeerkamer hangt al jaren een memobord. Deze heb ik bij thuiskomst meteen gepimpt. Nu moet ik dus wel terug naar de winkel voor dezelfde stof voor kussentjes. LOL



Onderaan het bord hangt een kleine windgong met vogelhuisje. Ook deze is beplakt met dezelfde stof.
Op het bord zitten knijpertjes op een lint. Gevonden bij de Action, ik wist toen nog niet waarvoor, maar toen het bord hing, kwamen ze goed van pas.

17 april 2011

een hexagon rand

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de ontzettend leuke reacties die ik heb gekregen op mijn Nearly Insane quilt!

Afgelopen weken heb ik ook verder gewerkt aan de antieke engelse mandjes quilt. In de eerste rand om het middenblok zitten sterren en hexagonnen. Deze wil ik jullie laten zien, maar mijn kleine vriendje vond dat hij ook wel weer eens op de foto mocht. Vandaar dat jullie even om mijn vriendje heen moeten kijken om een indruk te krijgen van de rand ;-)




13 april 2011

Affo: Nearly Insane Quilt

Na 934 dagen patchen en quilten is mijn Nearly Insane Quilt een affo. Op 21 september 2008 heb ik het eerste blokje gemaakt. Ik ben toen netjes met het eerste blokje begonnen, maar deze is niet in de quilt verwerkt, doordat het blok te klein was geworden (vast een rekenfoutje met snijden geweest).

De meeste blokken heb ik met de hand gemaakt, een aantal met de machine. De hele quilt is wel met de machine gequilt.
Gisteren is hij in de wasmachine geweest en gedroogd en vandaag heeft hij een plekje in huis gevonden. Ik ben van plan deze quilt op ons bed te leggen, maar nu wil ik er eerst nog beneden van genieten.
Komend weekend wil ik tijd maken om een label te maken. Ik ga deze quilt noemen: Te gek voor woorden.

10 april 2011

Volop gequilt ...

De afgelopen vijf dagen was ik aardig aan huis gebonden, doordat DH woensdag was geopereerd. Niets ernstigs en alles is goed gegaan, maar toch wilde ik bij hem zijn. Niet gewerkt dus, maar wel veel tijd om te quilten.
Ik had mij voorgenomen om verder te quilten aan mijn NI. Ik had ervoor gekozen om dit machinaal te doen, maar dan wil ik wel langere tijd achter elkaar doorwerken en niet af en toe een kwartiertje. Dit was dus mijn kans. Het ging heel voorspoedig en vrijdag waren alle middenblokken klaar. (de helft was al eerder gequilt).
Daarna verder met de rand en vandaag nog een bies erop gezet. Deze moet nog vastgenaaid aan de achterkant, maar door het mooie weer blijft dat nog even liggen.


Ik ga deze week hard verder werken en hoop snel een affo te laten zien.

01 april 2011

En een paar randjes erbij...

Met de hand heb ik alle blokjes aan elkaar gezet, maar met de machine heb ik de randen aan het middenblok gezet en ook het ricrac lint erop gemaakt.
Wat verandert het middenblok als je een rode rand omheen zet. Het geheel gaat zo nog meer spreken.


Het blauwe rand vind ik erg leuk bij deze quilt..

en dan het ric rac lint... super

Nu gaat deze quilt even de kast in en ga ik weer verder met andere mandjes.

Fijn weekend allemaal,

30 maart 2011

Leuk, leuk, leuk

Het werken aan de quilt, maar ook het resultaat tot nu toch is erg leuk.
Hier zitten alle mandjes aan het middenblok

Foto is helaas niet helemaal recht genomen, gelukkig zitten de mandjes wel recht.
De hexjes zitten vast aan een strook stof geappliceerd

en de meeste blokjes voor de tussenbanen zitten ook al per acht aan elkaar.


24 maart 2011

Nog meer mandjes

En hierbij de laatste mandjes voor de POP quilt. Aan de rechterkant zie je al een flink aantal hexagonnetjes die verwerkt worden in de rand.

Fijn weekend alvast...

18 maart 2011

Update English Baskets

En er is weer een mandje ontstaan onder mijn vingers.
Allereerst teken ik met malletjes of op de lichtbak het onderdeeltje op de stof. Daarna rijg ik eerst een kwart inch om en rijg ik het onderdeeltje op zijn plaats. Daarna naai ik het pas vast op de ondergrond. Het is zo wel een heel werkje, maar daar geef ik niet om. Voor mij werkt het zo heel prettig. Ik kan zo nauwkeurig werken.
Het leuke aan deze mandjes is de verscheidenheid aan bloemetjes. Zo zijn er bloemen in de vorm van sterren, gemaakt van hexies, van cirkels, met de vorm van kelkjes enzo. Hierdoor blijft het erg leuk om te werken aan die mandjes. Er zijn nu vier mandjes klaar, dus ga ik even verder met de binnenrand die bestaat uit bloemen en sterren.


Toen ik vanavond de laatste steekjes aan het maken was van dit mandje, zag ik de achterkant. Ook hiervan kan ik genieten. Al die kleurtjes en kleine steekjes en de manier waarop alles netjes is weggewerkt.
Op naar de volgende ....

Fijn weekend,

09 maart 2011

English Baskets quilt

In de Engelse mandjes quilt, zitten in de randen sterren en bloemen verwerkt. In de vakantie heb ik er weer een aantal bijgemaakt.

06 maart 2011

LIB update

De afgelopen week lag ik er zo bij:

Heerlijk in het zonnetje van de Canarische Eilanden. Ja, de lucht was echt zo mooi blauw! Sinds een paar jaar gaan we in de winter een weekje naar de zon en ik kan het iedereen aanraden. Je komt als herboren terug, ook als het maar 1 graad is als je weer op Schiphol staat.
We hadden een auto gehuurd en veel van het eiland gezien. Veel toeristen, maar in het binnenland ook veel authentieke dorpjes. Lekker eten, zon, rust ....

Bij de koffie heb ik wat steekjes gedaan, waaronder een aantal hexagonnen voor mijn LIB quilt:

23 februari 2011

Hexagonbloemen

Ik ben weer eens besmet geraakt met een voor mij nieuw virus; die van het maken van hexagon bloemen. Gelukkig wordt dit nog een quilt erbij, maar worden ze verwerkt in de Engelse Mandjes Quilt.

In de eerste rand moeten 11 hexagon bloemen komen, waarvan hier dus de eerste vijf. Verder komen er in die rand ook een aantal sterren, maar daar ben ik nog niet aan begonnen.

18 februari 2011

En weer een mandje


Het blijft leuk om ze te maken.

Fijn weekend allemaal,

13 februari 2011

Verwend

Afgelopen vrijdag heb ik lopen genieten in Vijfhuizen. Al die mooie quilts, die mooie lapjes en al die leuke kraampjes.
Ik had mij voorgenomen om niet veel stofjes te kopen. Ik ben met verschillende projecten bezig en heb hier nog stof genoeg voor. Alleen voor de LIB moest er wat stof bijkomen, doordat ik de blokjes anders aan elkaar zet.
Verder ging ik met het idee heen om twee klosjes garen te kopen die bij de stoffen van de English Baskets passen en een sewline potlood.
Maar zoals het velen van jullie ook vergaat, liep ik al snel tegen een item aan, waar mijn naam al op stond.
Ik was helemaal weg van een schaar van Gingher. In de herfst had ik van dit merk al een klein schaartje gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
Nu heb ik wel een grote stofschaar, maar dan wel uit mijn studententijd, toen ik geen geld had om een degelijke schaar te kopen.
Toen ik dus deze mooie schaar zag liggen, was ik meteen verkocht. Een goede schaar dus voor het leven!

Tijdens het kijken naar Zorro heb ik een speldenkussentje gemaakt. Het pakketje lag al enige maanden in huis, maar het was er nog niet eerder van gekomen.
Helaas heb ik de mooiste kant onder gemaakt. Stom natuurlijk, als je je niet aan de beschrijving houdt.
Ik denk dus dat ik hem op zijn kop ga gebruiken. Ook best wel leuk.


03 februari 2011

LIB

Allereerst bedankt voor alle tips. Ik ga toch proberen om 1 dag in te plannen om minimaal vijf draadjes te quilten. Ik heb een daglichtlamp, maar quilt toch liever bij daglicht. Doordat ik fulltime werk, kan ik dus niet dagelijks bij daglicht werken. Ik ben dus afhankelijk van de weekenden. Ik heb mij voorgenomen om de zondag in te richten als pitdag (eerst uitslapen en dan dus pitten aan een quilt). Ik weet niet of dit gaat werken, maar het voornemen is goed.
Afgelopen zondagmiddag heb ik heerlijk zitten pitten. Het is dus niet dat ik het niet leuk vind, het is meer dat ik er echt tijd voor moet maken.
Het doet mij goed te lezen dat ik niet de enige ben dit topt met dit probleempje.

In juni heb ik jullie de volgende twee variaties laten zien van mijn Life is Beautiful quilt. Ik heb gekozen voor hexagon vormen, maar wist niet goed hoe ik ze aan elkaar moest zetten. Ik had in juni deze twee opties:

Bij beide opties had ik geen goed gevoel.
Terwijl ik vorige week ziek in bed lag, met de nieuwe Quilt en Zo, zag ik de quilt van Evy staan met de verschillende hexies. Toen wist ik het! Zo wordt hij dus:

Ik ben nu dus blij dat ik hem even heb laten liggen. Met veel plezier kan ik nu weer verder werken aan deze leuke quilt.