26 januari 2013

Nieuwe look

Tijd voor een nieuwe layout. Ik ben zelf niet zo handig dat ik dit kan ontwerpen, maar kan het wel via blogger plaatsen. Op het net zijn vele sites te vinden waar je een gratis template vanaf kunt halen. Vaak staat er dan ook een uitleg bij hoe je deze op blogger plaatst. Afgelopen nacht heeft hier een klein vriendje van mij geslapen. Hij, zijn broers en zus komen geregeld om de beurt hier logeren. Deze keer was het beurt aan Filip. Hij is de jongste van de vier en degene die zich het beste kan vermaken. Om negen uur gaf hij al aan dat hij wilde verven, dus ik op zoek naar verf en papier. Zo zat hij in zijn pyama af vroeg te verven.
Een sneeuwschilderij voor mama is het geworden. Hij is vandaag wel eerder opgehaald dan gepland, want zowel DH als ik beginnen verschijnselen van de griep te krijgen. Als het blijft zoals het nu is, klaag ik niet. ;-)
Fijn weekend,

05 januari 2013

Update Jane

Allereerst wil ik al mijn lezers, die ik nog niets heb gewenst, een heel fijn 2013 toewensen met gezondheid, geluk en tijd voor elkaar en creative momenten. In de maand november en begin december lagen er op de grond de blokken van het eerste kwadrant van mijn dear Jane quilt. Lange tijd ging dit goed. Stofzuigen deed ik er omheen, oppaskinderen liepen er netjes langs. Totdat mijn bejaarde konijntje het opeens in zijn bolletje kreeg en weer eens aan de wandel ging. Meestal blijft hij tegenwoordig aan 1 kant van de kamer en loopt minimaal. Hierdoor lagen alle blokken weer door elkaar, dus werd het tijd om deze blokken aan elkaar te zetten.
Dit deel van de quilt kon nu dus weer netjes opgevouwen worden en op een stoel gelegd, waardoor het konijntje er niet meer van kan genieten.
Toen was het tijd voor de punten van het eerste kwadrant. In november had ik hier al twee punten van gemaakt. Ik zag er best tegenop, maar na wat oefening merkte ik dat het met paper piecing best te doen was.
Zodoende zijn er tussen de stoofpeertje, wild, oliebollen en chocolaatjes veel punten gemaakt. En ook het eerste hoekstuk. Nu zijn alle punten van het eerste kwadrant compleet en kan deze dus in elkaar gezet, mits ik de stof koop voor de buitenste punten. Daar ga ik komende week dus maar eens naar op zoek.

29 december 2012

Speldenkussen

Zo rond deze gezellige dagen vind ik het heerlijk om een klein werkje onder handen te nemen. Dit jaar koos ik voor het speldenkussentje van Soed Idee. Een leuk klein werkje voor de kerstdagen dacht ik zo. Het pakketje kwam netjes op tijd binnen en was zo leuk dat ik het al drie dagen voor de kerst af had ;-)
Vanaf deze plaats wil ik jullie allemaal danken voor het meelezen en reageren op mijn blog in 2012. Zowel vrienden, volgers als stille lezers, Dank. Ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en voor 2013 veel gezondheid, geluk en creatieve uurtjes.

16 december 2012

Handig en leuk

De afgelopen tijd heb ik veel blokjes gemaakt voor de dear Jane en juist daardoor was ik nu even toe aan een klein werkje, wat je in een dag kunt maken. Op de quiltbee vrijdag kreeg ik daarvoor ideeen. Bep had een foto op stof geprint. Iets wat ik nog niet eerder had gedaan dus dat was zaterdag ochtend een leuk experimentje. Na wat googlen kwam ik op de site van l'heure bleuedie een duidelijke uitleg geeft op haar blog. Freezer paper opgezocht, dun lapje stof en geprint. Het resultaat is erg leuk. Toen aan de slag met naaimachine, lintjes en stofjes en daar ontstond een hoes voor een ringbandschrift.
En vandaag een map gemaakt om werkje in te vervoeren naar de bee, zonder dat ze verkreukelen in mijn tas.

07 december 2012

Dear jane

Wat is dit toch een heerlijke quilt om aan te werken. Ieder blokje is een nieuwe uitdaging en dus een schilderijtje als hij af is. Het werken aan deze quilt gaat voor mij dus makkelijk en als een speer. Veel sneller dan ik zelf vooraf had gedacht. Deze maand zijn er weer 12 blokjes bij gekomen en ook de eerste punten heb ik gemaakt. Ik wil graag de quilt in vieren delen en dan per deel quilten, dan is de deken niet zo groot. Daarna de vier delen met de quilt as you go methode weer aan elkaar zetten. Maar daarover later meer.
Onverwachts ben ik vandaag een dagje vrij, dus kun je mij vinden op de bank, genieten van de sneeuw buiten mee een nieuw Jane blokje in mijn handen... Fijn weekend.

06 november 2012

Jane update

Zoals jullie wel kunnen merken ben ik weer heerlijk aan het handwerken. Het gaat niet geheel zonder pijn en vooral na een dagje werken kan ik niet doen wat ik zou willen. Graag zou ik ook weer wat dwarsfluit willen spelen, maar dat is echt te pijnlijk en ik wil niets forceren. Handwerken doe ik in kleine etappes en dan gaat het. Morgen breng ik wel een bezoekje aan de fysio om eens even advies te vragen over pezen, spieren en kapsels die beschadigd zijn bij de val. Deze maand kon ik het niet laten om geen blokken voor Jane te maken, dus zijn er weer 16 bijgekomen. Ik heb de vaart er nog steeds goed in.
Op de bee willen ze graag mijn vorderingen zien, dus ben ik nu een aantal blokken aan elkaar aan het zetten, want ik zie het niet zitten om allemaal losse blokken mee te nemen ;-) Volgende maand dus waarschijnlijk een update met blokken aan elkaar.....

03 november 2012

Klein quiltje

Na een heerlijk weekje vakantie kan ik niet meer stoppen met handwerken. Ik geniet er weer volop van. Daardoor vergeet ik wel aan jullie te laten zien waar ik mee bezig ben en ook neem ik niet de tijd om te reageren op jullie blogs. Wel lees ik deze nog steeds met plezier en haal mijn inspiratie van de verschillende blogs af. Ik geniet echt, als ik na een dagje werken even rustig de verschillende blogs kan bijlezen. In de vakantie heb ik natuurlijk gewerkt aan de blokjes voor Jane, maar daarover op de vijfde meer. Ook heb ik de top gemaakt van een klein quiltje voor in de wc. Het patroontje komt uit een frans tijdschrift, maar de plaatjes spreken voor zich. Ik heb het patroon wel flink verkleind.
Fijn weekend allemaal,

07 oktober 2012

update Jane

Voordat mijn arm werd verpakt in het gips, kon ik voorzichtig aan nog wat blokjes maken voor mijn Jane.
Ik wil jullie danken voor jullie creatieve en bruikbare ideeen. Opeens zag ik het dinsdag niet meer zitten. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam door verveling, maar later kwam ik erachter dat dit niet het geval was. Ik kan mij prima bezig houden, ook met 1 arm. Ik had echter weer veel pijn. Dus donderdag opnieuw naar het ziekenhuis, nieuw gips gehaald, maar ook dit knelde. Vrijdag weer terug, gips verwijderd en nu zonder gips verder. Mijn arm reageert negatief op het gips of kous en zet dan uit, waardoor het gips gaat knellen. En ik kan je vertellen dat dat een pijnlijke zaak is. Ik mag dus nu rustig weer wat gaan doen met mijn arm zonder gips. Dank jullie wel voor de lieve reacties.

03 oktober 2012

Tips gevraagd

Wie heeft er een idee wat je met 1 hand kunt doen. Ik begin mij te vervelen. Inmiddels zijn er twee legpuzzels af met ieder 1000 stukjes, lees ik tijdschriften en boeken, kijk veel tv en video's en zoek op internet naar leuke quilts. Dat laatste is een probleem op zich, want daardoor ga ik het handwerken nog meer missen. HELP!

20 september 2012

En nu is het paars

Na één nacht roze gips was de pijn veel erger geworden, dus dinsdag terug naar het ziekenhuis. Nadat wat gips was weggeknipt moest de pijn verminderen. Helaas was dit niet het geval.
Na enig aandringen werd er een nieuwe foto gemaakt en daar was een pols breuk op te zien. De pijn kwam doordat mijn hand tijdens het gipsen teveel naar buiten was gedraaid, dus was het tijd voor nieuw gips en dus een nieuwe kleur.

Doordat ik gewoon werk kom ik mijn tijd wel door. s avonds ben ik erg moe en heb ik pijn, maar dat is niets meer vergeleken de afgelopen twee weken.

Dank jullie wel voor het meeleven. Ik voel mij allerminst zielig en ben blij met het gips, doordat de pijn nu stukken minder is. Die vier weken maak ik dus geduldig vol.
Ik mis alleen mijn ontspanning doordat ik niet kan quilten of sporten, maar dat zij dan maar zo.


17 september 2012

Het is roze geworden!

Sinds kort heb ik er een hobby bij. Tot verleden jaar keek ik naar wielrennen, maar sinds mei fiets ik zelf. Heerlijk s avonds na het werk e even een uurtje lekker buiten sporten. Uiteraard kijk ik ook nog naar de tour en andere wedstrijden op tv. Nu is het zo bij die wedstrijden dat ze vaak liggen te vallen en dan gewond weer verder rijden. Dit heb ik dus ook gedaan. 12 dagen geleden ben ik op een groep scholieren gereden die overkeken zonder te kijken. Ik viel akelig, met veel pijn in mijn arm. Denkend aan de tour ben ik daarna dus verder gefietst. Vanmiddag zag de arts op de foto toch een breuk, dus mocht ik een kleurtje kiezen.
Met een zere arm kun je nog handwerken, maar nu?


05 september 2012

Jane update

Ook deze maand zijn er weer een mooi aantal Jane blokken bij gekomen. Ze hebben meteen sashing gekregen, want meer dan 200 blokken sashing aan zetten vind ik een saaie klus.
Het zijn er nu al 47!

02 september 2012

Camelot en geboren

Dit weekend heb ik met een doos tissues naast mij op de bank, niet voor de tranen, maar voor de snottebellen, het elfde blok van de Camelot serie gemaakt. Als ik echter op mijn designbord kijk, hangen er maar negen. Onderweg ben ik er dus 1 vergeten te maken.
Als ik heel eerlijk ben kan ik erg genieten van de vormen en de kleuren die mijn blokken krijgen alleen zijn ze allemaal een ander formaat geworden. Steeds probeer ik dit wat aan te passen, maar het veroorzaakt een hoop gedoe en stress. Tijd voor een oplossing dus........ blokken van verschillende maten maken.
En zo zijn er twee kleine camelot blokken geboren. Maar ja, het gaat natuurlijk niet in 1 keer zoals ik wil. De blokken zijn zeker van een ander formaat, maar dit was ook weer niet de bedoeling....
Het idee was om de blokken de grootte te geven van de middencirkels in de originele blokken, maar dan moet ik niet de helft van de cirkel meten DUH. Zo blijft mijn quilt steeds andere vormen krijgen in mijn hoofd en in praktijk. Dit houdt het wel spannend. Natuurlijk krijgen ook deze inimieni blokken een plaatsje op de quilt, maar ze gaan ook iets grotere broertjes en zusjes krijgen ...

05 augustus 2012

Jane

Na de trunkshow van Goof bij de Quilthoeve ging het heel erg kriebelen. Al eerder had ik een poging gewaagd, maar toen gestopt omdat de kleuren mij niet aanstonden. Nu in de zomervakantie, die voor mij altijd zes weken is..., kon ik de verleiding niet langer weerstaan. Ik ben begonnen met een Dear Jane quilt. Ditmaal in de kleuren roze/rood en een beetje groen/blauw en bruin. DH kijkt deze dagen veel sport, zeg maar de hele dag. Ik ben niet zo'n fanatieke sportkijker, dus veel tijd om te quilten. Het liefste buiten op het overdekte terras, want dat kan al snel, maar binnen op de bank werkt ook prima. Daardoor heb ik een aardige start kunnen maken:
In dit tempo zou ik alle blokken afkunnen hebben in januari ;-) Ik denk echter dat het eerder januari 2016 zal worden, want het werk begint alweer langzaam te roepen....

02 augustus 2012

Camelot update

Er zijn weer twee rondje bijgekomen voor de camelot quilt. De linker was al even af, de rechter heeft voor kopzorgen gezorgd. Eerst vond ik de kleuren niet mooi, dus ben ik deels opnieuw begonnen en nu zie ik dat de rechter toch wel een stukje groter is dan dan linker. AHHHH. Eens kijken hoe ik dit oplos.