31 oktober 2009

Vakantiewerk deel 3

Tijdens de quiltles was ik begonnen met een gedraaide logcabin. Hiermee ben ik in de vakantie en gisteren tijdens de les verder gegaan. Sommige blokken zitten aan elkaar, andere nog niet. Het ziet er dus nog een beetje rommelig uit. Ik wil er nog meer blokken bij maken en zie wel hoe groot hij wordt.

28 oktober 2009

Vakantiewerk deel 2 en nieuwe verslaving.....

Maandag had ik beloofd om meer te laten zien van het quiltwerk wat ik in de vakantie heb verricht. Dit is er dus weer 1. Alle blokken voor mijn kerstquilt waren al gesneden en een paar in elkaar gezet. Nu zijn alle twaalf de blokken klaar en zitten ze aan elkaar. De stof voor de rand is gekocht, dus die kan er een dezer dagen aan gezet worden. Er is alleen 1 probleempje: ik vind het geen kerstquilt geworden. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Sinds gisteren heb ik er een verslaving bij. Ik heb namelijk het volgende programma aangeschaft en zie nu al zeer veel mogelijkheden...

26 oktober 2009

Vakantiewerk deel 1

Heerlijk een weekje op vakantie geweest en veel tijd gehad om te handwerken. Ik zal proberen elke dag van deze week iets te laten zien van wat ik heb gemaakt.
Uiteraard ben ik verder gaan werken aan de Gardeners Journal. Hiervan zijn weer vier stitcheries klaar. Ik laat er drie nu zien, de vierde staat nog niet op de foto. Nog 1 te gaan..

14 oktober 2009

Update CDW en ...

Deze maand heb ik weer twee nieuwe blokjes om te laten zien. Ik ben druk bezig met het afronden van andere quilts en daardoor komen deze blokjes een beetje in het gedrang. Ik ga er zeker mee door, want ik vind het erg leuke blokken om te maken. Vanmiddag en vanavond heb ik deze twee gemaakt voor de update van vandaag:
Blokje 20: Victuals

Blokje 52: Grammar Class

Gisterenavond heb ik mijn indigo flower quilt helemaal af gekregen. Vandaag is hij lekker fris uit de wasmachine gekomen en nu fleurt hij de kamer op. Gezellig om met de donkere dagen voor de deur iets moois aan de muur te hebben hangen.

11 oktober 2009

Andere naai werkzaamheden

Ik zit er al langere tijd over te denken om onze kamer te veranderen. Ik wil graag een electrisch haardje, maar eigenlijk is er geen plaats voor. Door wat meubels te verplaatsen zou het misschien kunnen. Ook zou een nieuw bankje in de tv hoek wel prettig zijn en als je dan toch bezig bent, kan de zithoek ook wel een opfrisser gebruiken. Dit soort dingen moeten langzaam in de week gezet worden bij vriendlief, die niet erg van veranderingen houdt en al helemaal niet als ze geld kosten. Nu hebben we gelukkig een zithoek met rotanstoelen met losse kussens. Gisteren zijn we dus samen op zoek geweest naar leuke stof. Ik heb toen drie verschillende stoffen meegenomen om thuis even te kijken wat er leuk zou staan. En natuurlijk meteen even geprobeerd of ik zelf de kussen kan bekleden. En zie daar ....
Vooraf:

Hoe het gaat worden:

Ik had maar 1 meter gekocht, maar het resultaat is al goed te zien. Vriendlief was geheel verrast dat ik dit kan en dus mag de hele zithoek aangepakt worden. Morgen dus maar eens kijken of ik tijd heb om na mijn werk meer stof te kopen.
Tijdens het zoeken naar stof kwam ik deze leuke rieten ton tegen op wieltjes. Daar zag ik mogelijheden voor: hierin passen mooi de projecten waaraan ik aan het werk ben. Zo ligt niet alles te slingeren door de huiskamer. Er is alleen 1 nadeel, ook mijn konijntje was erg blij met deze aankoop. Hij is al enthousiast begonnen aan het opeten van de mand.

07 oktober 2009

Oost west ...

Uit ervaring weet ik dat je het geleerde meteen in praktijk moet brengen en vooral veel moet oefenen. Zo ook met machinaal quilten.
In de zomervakantie had ik een mini quiltje gemaakt van Marjolein. Deze lag al enige tijd klaar om gequilt te worden. Er was geen excuus meer en na de cursus van vrijdga kon er dus maar 1 optie zijn om deze verder af te maken.
Hierbij de voor en achterkant:


03 oktober 2009

Kerst komt in zicht / Christmas

Afgelopen dagen ben ik druk geweest met het snijden van de blokjes voor een kerstquilt. Dit alleen vind ik al een heel werk. Toen ik daar mee klaar was, had ik geen zin meer om te gaan naaien.
Omdat kerst al weer aardig opschiet heb ik ervoor gekozen om deze quilt helemaal met de naaimachine te maken. Ik heb tenslotte niet voor niets een Bernina gekregen van mijn lieve vriend.
Ik ben nu zo ver dat ik vijf blokken af heb. Alle blokken worden hetzelfde zoals deze, alleen de kleuren veranderen iets:

Maar aan elkaar zien ze er zo uit:

Ik heb de blokken nu zo maar neergelegd, maar het idee wordt wel duidelijk.

Gisteren ben ik bij het Quiltgebeuren geweest voor een cursus Low Stress Machine Quilting van Karen Lipton. Ik kwam daar Jeannet ook tegen. Het was super gezellig, maar vooral erg leerzaam. Ik wist niet dat ik al zo snel zulke leuke resultaten kon maken. We hebben een aantal voorbeeld blokken gemaakt. Ik denk niet dat ik deze ga verwerken in een quilt. Ik houd ze echt als voorbeeld.

25 september 2009

Garden stitcheries en meer

Wat is het quilten toch een heerlijke hobby om 's avonds op de bank te doen, na je werk. Iedere avond een steekje om zo even de dag van je af te zetten. Ik geniet er steeds meer van.
Deze week ben ik begonnen met het maken van een kerstquilt. De eerste twee blokken zijn klaar en de overige zijn al gesneden. Deze zal ik het weekend laten zien. Ik wil deze quilt helemaal op de machine maken. Ik heb dit nooit eerder gedaan, maar vind het daarom juist een uitdaging.
Volgende week ga ik een dagworkshop volgen waarbij het quilten op de machine wordt uitgelegd en geoefend op verschillende manieren. Ik heb hier erg veel zin in.

Waar ik tevens aan heb gewerkt het vorige weekend en deze week zijn de stitcheries van de Garderners Journal. Ik heb geteld en het gaat erg hard nu. Ik moet nog zes blokjes. Ik wil proberen deze voor de herfstvakantie zoveel mogelijk klaar te hebben, zodat ik dan de blokken aan elkaar kan zetten.

21 september 2009

De 20e is al weer geweest / update NI

Deze maand heb ik hard gewerkt aan mijn Nearly Insane quilt. Het blijft erg leuk om aan te werken, omdat ieder blokje weer anders is en het eindresultaat steeds mooier wordt.
Deze keer heb ik vijf blokjes om te laten zien:
blok 26:
blok 30:
blok 33:
blok 57:
blok 82:

14 september 2009

Update CDW

Deze maand weer een blokje erbij. De stand is nu 32.

Ik heb gekozen voor blok 89: The Fate

Volgende maand hoop ik weer meer blokjes te kunnen laten zien. Ik ben nu druk met de NI en stitcherie.

09 september 2009

Garderner's Journal


Hij groeit gestaag. Weer drie blokjes erbij.

04 september 2009

Kwartet / another four NI

Nummer 43 van NI zat al enige tijd in mijn nek te hijgen. Ik wilde deze maken in de vakantie, maar kon mij er toen niet naar zetten. Deze week ben ik toch aan de slag gegaan en vier avonden later is dit het resultaat.

Dat is echter niet het enige blok wat ontstaan is, maar ook deze blokken:
Blok 55

Blok 59

Blok 68

Block 43 of my Nearly Insane Quilt was calling me. I took this one with me on vacation, but didn't take time to start. Last week I made in four evenings this one and another three blocks in the days before.

30 augustus 2009

Nieuwe stitcheries / new stitcheries

Er zijn weer een aantal stitcheries klaar voor mijn Garderners Journal. Ik vind het een heel leuk en ontspannend werkje, maar het overtrekken op de stof vind ik een berenklus. Heeft iemand hier een tip voor? Hoe doen jullie dit snel en handig?

There are a few stitcheries ready for my Garderners Journal. I am having fun making them, but drawing the pictures on fabric is not my favorit. Can you give me some advice?

26 augustus 2009

Een nieuwe layout / new

Vanavond ben ik druk geweest met het aanpassen van mijn layout van dit blogje. Iedere keer liep ik er tegenaan dat bepaalde gadgets niet werkten. Vandaar nu deze verandering. Ik heb voor deze achtergrond gekozen, maar het kan zo weer veranderen. Ik plaats een link in de rechterkolom, waar je nog meer van deze achtergronden kunt vinden.

This evening a looked for a new blogdesign. I choose one from this site.

24 augustus 2009

Affo / finished

Als doel had ik mijzelf in de vakantie gesteld om deze quilt af te krijgen. Dit is gelukt!

I finished this quilt during the vacation.