30 maart 2011

Leuk, leuk, leuk

Het werken aan de quilt, maar ook het resultaat tot nu toch is erg leuk.
Hier zitten alle mandjes aan het middenblok

Foto is helaas niet helemaal recht genomen, gelukkig zitten de mandjes wel recht.
De hexjes zitten vast aan een strook stof geappliceerd

en de meeste blokjes voor de tussenbanen zitten ook al per acht aan elkaar.


24 maart 2011

Nog meer mandjes

En hierbij de laatste mandjes voor de POP quilt. Aan de rechterkant zie je al een flink aantal hexagonnetjes die verwerkt worden in de rand.

Fijn weekend alvast...

18 maart 2011

Update English Baskets

En er is weer een mandje ontstaan onder mijn vingers.
Allereerst teken ik met malletjes of op de lichtbak het onderdeeltje op de stof. Daarna rijg ik eerst een kwart inch om en rijg ik het onderdeeltje op zijn plaats. Daarna naai ik het pas vast op de ondergrond. Het is zo wel een heel werkje, maar daar geef ik niet om. Voor mij werkt het zo heel prettig. Ik kan zo nauwkeurig werken.
Het leuke aan deze mandjes is de verscheidenheid aan bloemetjes. Zo zijn er bloemen in de vorm van sterren, gemaakt van hexies, van cirkels, met de vorm van kelkjes enzo. Hierdoor blijft het erg leuk om te werken aan die mandjes. Er zijn nu vier mandjes klaar, dus ga ik even verder met de binnenrand die bestaat uit bloemen en sterren.


Toen ik vanavond de laatste steekjes aan het maken was van dit mandje, zag ik de achterkant. Ook hiervan kan ik genieten. Al die kleurtjes en kleine steekjes en de manier waarop alles netjes is weggewerkt.
Op naar de volgende ....

Fijn weekend,

09 maart 2011

English Baskets quilt

In de Engelse mandjes quilt, zitten in de randen sterren en bloemen verwerkt. In de vakantie heb ik er weer een aantal bijgemaakt.

06 maart 2011

LIB update

De afgelopen week lag ik er zo bij:

Heerlijk in het zonnetje van de Canarische Eilanden. Ja, de lucht was echt zo mooi blauw! Sinds een paar jaar gaan we in de winter een weekje naar de zon en ik kan het iedereen aanraden. Je komt als herboren terug, ook als het maar 1 graad is als je weer op Schiphol staat.
We hadden een auto gehuurd en veel van het eiland gezien. Veel toeristen, maar in het binnenland ook veel authentieke dorpjes. Lekker eten, zon, rust ....

Bij de koffie heb ik wat steekjes gedaan, waaronder een aantal hexagonnen voor mijn LIB quilt:

23 februari 2011

Hexagonbloemen

Ik ben weer eens besmet geraakt met een voor mij nieuw virus; die van het maken van hexagon bloemen. Gelukkig wordt dit nog een quilt erbij, maar worden ze verwerkt in de Engelse Mandjes Quilt.

In de eerste rand moeten 11 hexagon bloemen komen, waarvan hier dus de eerste vijf. Verder komen er in die rand ook een aantal sterren, maar daar ben ik nog niet aan begonnen.

18 februari 2011

En weer een mandje


Het blijft leuk om ze te maken.

Fijn weekend allemaal,

13 februari 2011

Verwend

Afgelopen vrijdag heb ik lopen genieten in Vijfhuizen. Al die mooie quilts, die mooie lapjes en al die leuke kraampjes.
Ik had mij voorgenomen om niet veel stofjes te kopen. Ik ben met verschillende projecten bezig en heb hier nog stof genoeg voor. Alleen voor de LIB moest er wat stof bijkomen, doordat ik de blokjes anders aan elkaar zet.
Verder ging ik met het idee heen om twee klosjes garen te kopen die bij de stoffen van de English Baskets passen en een sewline potlood.
Maar zoals het velen van jullie ook vergaat, liep ik al snel tegen een item aan, waar mijn naam al op stond.
Ik was helemaal weg van een schaar van Gingher. In de herfst had ik van dit merk al een klein schaartje gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
Nu heb ik wel een grote stofschaar, maar dan wel uit mijn studententijd, toen ik geen geld had om een degelijke schaar te kopen.
Toen ik dus deze mooie schaar zag liggen, was ik meteen verkocht. Een goede schaar dus voor het leven!

Tijdens het kijken naar Zorro heb ik een speldenkussentje gemaakt. Het pakketje lag al enige maanden in huis, maar het was er nog niet eerder van gekomen.
Helaas heb ik de mooiste kant onder gemaakt. Stom natuurlijk, als je je niet aan de beschrijving houdt.
Ik denk dus dat ik hem op zijn kop ga gebruiken. Ook best wel leuk.


03 februari 2011

LIB

Allereerst bedankt voor alle tips. Ik ga toch proberen om 1 dag in te plannen om minimaal vijf draadjes te quilten. Ik heb een daglichtlamp, maar quilt toch liever bij daglicht. Doordat ik fulltime werk, kan ik dus niet dagelijks bij daglicht werken. Ik ben dus afhankelijk van de weekenden. Ik heb mij voorgenomen om de zondag in te richten als pitdag (eerst uitslapen en dan dus pitten aan een quilt). Ik weet niet of dit gaat werken, maar het voornemen is goed.
Afgelopen zondagmiddag heb ik heerlijk zitten pitten. Het is dus niet dat ik het niet leuk vind, het is meer dat ik er echt tijd voor moet maken.
Het doet mij goed te lezen dat ik niet de enige ben dit topt met dit probleempje.

In juni heb ik jullie de volgende twee variaties laten zien van mijn Life is Beautiful quilt. Ik heb gekozen voor hexagon vormen, maar wist niet goed hoe ik ze aan elkaar moest zetten. Ik had in juni deze twee opties:

Bij beide opties had ik geen goed gevoel.
Terwijl ik vorige week ziek in bed lag, met de nieuwe Quilt en Zo, zag ik de quilt van Evy staan met de verschillende hexies. Toen wist ik het! Zo wordt hij dus:

Ik ben nu dus blij dat ik hem even heb laten liggen. Met veel plezier kan ik nu weer verder werken aan deze leuke quilt.

30 januari 2011

Vraag en Engels mandje

Ik ben op het moment heerlijk aan het handwerken. Ik merk dat ik er de rust voor heb en er rustig van word. Ik heb leuke projecten liggen en werk bijna dagelijks wel aan een ander project.
Nu zit ik met 1 probleem. Het doorquilten. Ik werk dan het liefste overdag bij daglicht en dan ook nog minimaal een half uur achter elkaar. Omdat ik patchen en appliceren sneller kan pakken, lukt het mij moeilijk om deze twee quilts af te maken.

De Nearly Insane quilt werk ik af met de machine en de Gardeners Journal ben ik op de hand aan het pitten.
Nu heb ik al bedacht dat ik misschen een dag moet instellen waarop ik uitsluitend aan deze twee quilts mag werken of dat ik de Garderners Journal meeneem naar ons zomerhuisje, zodat ik daar uitsluitend dit werk heb liggen.
Ik vraag mij af hoe jullie dit doen. Kunnen jullie wel de discipline opbrengen om eerst het doorpitten af te maken of hebben jullie een andere planning gemaakt?

Deze week heb ik weer een mandje gemaakt voor de antieke engelse mandjes quilt. Dit is erg leuk om te doen (waardoor dus het doorpitten blijft liggen ;-).


27 januari 2011

Nog meer mandjes

Dank jullie wel voor alle felicitaties. Door alle feestjes en mensen die we over de vloer hebben gehad, hebben we wel het griepvirus binnen gehaald. Ik ben al weer aardig op de been nu, maar DH heeft het flink te pakken.
Op goede momenten heb ik weer een paar mandjes gemaakt voor de Pop quilt. Hiermee staat het aantal nu op 18. Totaal zijn er 22 mandjes en dan gaan we verder werken aan een rand met blokjes en hexies.
De mandjes zijn leuk om te maken door de verscheidenheid, stofjes en lintjes. Doordat ik het patroon 75% verklein, zijn de mandjes wel klein geworden, maar toch nog goed te doen.

21 januari 2011

Er is er een jarig

Vandaag ben ik door mijn man heel erg verwend. Ik heb namelijk het patroon en bijpassende stofjes gekregen voor:

THE ENGLISH BASKET QUILT c. 1800 by Corliss Searcey
Omdat dit patroon in Australie is besteld, was het al eerder binnen gekomen. Manlief wilde het toen geven om mij de inhoud te laten controleren. Uiteraard kon ik het toen niet weerstaan en ben ik begonnen aan deze bijzonder mooie quilt.


Dit weekend zal er weinig meer van quilten komen. Vanavond uit eten, morgen naar mijn schoonmoeder die 88! wordt en zondag mijn 40e verjaardag vieren.
Een en al feesten dus dit weekend.
Jullie ook vast een fijn weekend gewenst.

16 januari 2011

Nog meer mandjes

De afgelopen weken zijn er weer zes mandjes bij gemaakt voor mijn pockets of posies.
Het is een leuk werkje. Ik ben er achtergekomen dat ik appliceren leuker vind dan patchen. De afwisseling zal blijven. Ik ben namelijk iemand van veel verschillende dingen tegelijk doen ;-)

De update van de CDW is aan mij voorbij gegaan. Ik was de vorige maand en goed aan een derde blokje begonnen, maar deze ligt er nog net zo bij als op 15 december. Deze zal ik eerst eens afmaken deze week.

09 januari 2011

Klein quiltje gemaakt.


Even tussendoor een klein quiltje gemaakt voor aan mijn quilthuisje in de wc. Ik heb gekozen voor het motief van de Cathedral Windows, gewoon om eens te proberen.

08 januari 2011

Sterren

Deze week heb ik niet veel om te laten zien. Ik ben druk aan het werk met mijn octagon sterren. Ik heb nu alle sterren aan elkaar gezet. De meesten hebben een middenstip en een tiental zijn tot octagon gemaakt.