24 juni 2011

veel gedaan

In het afgelopen weekend en een beetje 's avonds heb ik lekker verder gewerkt aan diverse projecten.
Zo zijn er twee nieuwe blokken ontstaan voor mijn zomerproject:

Heb ik een blok afgemaakt van mijn antieke mandjes quilt. Dit mandje had ik al voor een groot gedeelte in elkaar gezet tijdens het pinksterweekend:
en de eerste van de vier schulpranden voor mijn pockets of posies.
Dit weekend zal er minder tijd zijn om te quilten.

Fijn (quilt) weekend allemaal,

18 juni 2011

Nieuw zomerprojectje

Het was toch echt het idee om vandaag gezellig te gaan quilten bij Jeannet. Vanmorgen dus op tijd opgestaan en gedoucht. Helaas voelde ik mij toen al moe en ziekig. Je weet wel, niet dat je ziek bent, maar wel zo dat je denkt dat je ziek gaat worden. Dus besloten om thuis te blijven zodat de andere dames niet ook ziek worden. Erug jammer, maar niets aan te doen.
Naast veel slapen heb ik wel gequilt, want daarvoor had ik vandaag tijd vrij gemaakt.
Allereerst achter de machine om een aantal randen aan de Pockets of Posies te zetten. De randen zelf lagen al even klaar. Nu nog de buitenste rand......

Verder vind ik het leuk om in de zomervakantie een apart project te maken en deze ook in de zomervakantie af te ronden (de top dan). Ik was hiervoor al een tijdje opzoek naar een onepatch patroon. Na lang rondzoeken en kijken heb ik gekozen voor de elongated hexagon voor het patroon Patchwork of the Crosses van Lucy Boston.
De spullen lagen hiervoor klaar om mee te nemen naar Jeannet. Ik heb vandaag meerdere hexagonnen gemaakt en 1 blok.


Fijn weekend allemaal,

05 juni 2011

met recht quiltperikelen ....

Zo,een paar dagen vrij, dus tijd om te quilten. Top erbij, lijnen tekenen, top op ring spannen, naald en toebehoren pakken. Helemaal klaar om te beginnen.
O... draad breekt, vervelend, nieuwe draad erin ....
Nee he, draad stroopt op bij het laatste steekje van de rij. Okay, stukje uithalen en opnieuw...
Ah lekker koffie, werk opzij. Na de koffie... naald kwijt. Kan gebeuren nieuwe naald.
He, knoop halverwege de draad...
Eindelijk lekker op weg, meerdere draadjes gequilt, maar nu hangt mijn top in de droge bladeren. Niets aan de hand, gewoon even eraf schudden.
O nee, vergeten dat er net een nieuwe naald los op lag. Kwijt!
AHHHH, 'k ga maar stoppen, dit wordt vandaag niets meer.

Gelukkig verging het mij de twee dagen erna een stuk beter. 'k Had het ritme goed te pakken. Ik weet ook wel dat ik niet moet gaan quilten als ik net een stressweek op mijn werk achter de rug heb, maar eigenwijs ben ik ook.
Herkenbaar?

Naast het quilten heb ik ook diverse stukjes aan elkaar gezet voor mijn POP.
Ik hoop dat ik deze week tijd kan vinden om de randen met de machine aan het middenstuk te zetten. De blokjes zijn wel met de hand gestikt.

27 mei 2011

Quiltruimte en quilt met vilt

Na een tip van Jossie kunnen jullie waarschijnlijk nu wel weer een reactie plaatsten.

Afgelopen zondag heb ik een begin gemaakt van een klein quiltje voor in de wc gemaakt met vilt.
Eerst heb ik een blad met een kettingsteek gemaakt.
Daarna de bloemen erop en een rand aan het blok. De rand wil ik ook nog versieren met vilt, maar dat komt dus nog.
Vandaag heb ik wat lopen rommelen op de zolder. Hier heb ik een ruimte waar mijn naaimachine staat en mijn lapjes liggen. Ik kan hier ook werken, maar dat vind ik gezelliger beneden.
Achter de wand, waar de quilts aan hangen, staat de wasmachine. Op de achterkant van de wand heb ik vandaag een blauw doek geniet (had even geen andere kleur voor handen) en hierop projecten gehangen die nodig weer wat aandacht verdienen.

e

20 mei 2011

LIB, antieke hexagonnetjes en quilthoeve

Vanmorgen heb ik eerst tijd gemaakt om naar Naaldwijk te rijden en dit was zeker de moeite waard. Wat is de Quilthoeve een leuke winkel geworden. Ik heb geld hier achter gelaten in ruil voor: Een mooi boek met quilts en andere hebbedingen gemaakt van wolvilt en uiteraard moest daar dan ook wel vilt bij gekocht worden ;-)
Misschien lukt het mij wel om zondag iets kleins te maken, want mijn handen jeuken om met de wolvilt aan het werk te gaan.
Het winkeltje valt bij mij zo in de smaak dat ik mij heb opgegeven voor de stitcherie club en dus kunnen jullie mij vanaf september zeker 1x per maand in deze hoeve vinden.

Gisterenavond heb ik heerlijk zitten werken aan hexagonnetjes voor de rand van mijn english baskets quilt.
Verder zijn er weer twee stitcherie blokjes bijgekomen voor de Life is Beautiful quilt. Deze had ik al eerder gemaakt maar nog niet laten zien.
Fijn (quilt) weekend allemaal,

13 mei 2011

Nog meer blokjes

Er zijn weer een aantal blokjes gemaakt voor mijn Life is beautyful quilt. Het wordt nu wel weer tijd dat ik ook wat spreuken ga borduren, want daar mis ik er nog een aantal van LOL.
Verder heb ik deze week een hoes gemaakt voor mijn ipad. Leuk klusje tussendoor.

10 mei 2011

Uitgerust en genoten

Twee weken vakantie, wat lijkt dat vooraf toch een tijd. En ik kan je vertellen dat het ook een tijd is. We hebben er heerlijk van genoten. De eerste anderhalve week op ons gat gezeten met een handwerkje of boek en de laatste dagen leuke bezoekjes afgelegd.

Zo zijn we afgelopen vrijdag in Zierikzee geweest naar de tentoonstelling van de drie quiltgroepen van Goeree Overflakkee. Ik heb er mijn ogen uitgekeken. Wat een kunstwerken hingen hier en wat een inspiratiebron. Helaas moesten we nog op visite, dus kon ik niet te lang blijven hangen. Ik heb hier ook leuke gesprekken gehad met Willy van het quiltgebeuren, maar ook met een aantal maaksters van de quilten. Wat een gezellige mensen.

Zaterdag ben ik, nog helemaal in de stemming van vrijdag, naar Veldhoven gereden. Ook hier kwam ik ogen tekort. Wat een mooie tentoonstellingen en wat hingen er een mooie quilts bij de wedstrijd. Uiteraard hebben ook alle kraampjes meerdere bezoeken gehad en heb ik bij een aantal van hen wat geld achtergelaten :-)
Jammer dat het al weer voorbij is. Wat mij betreft mogen er meer van dit soort tentoonstellingen zijn...
Ik heb vooral ook genoten van de Baltimore quilts. Wat een werk


Hierbij nog even mijn maaksels van de vakantie:
Het grote engelse mandjes project is uiteraard weer uitgebreid:
Vier blokken en een aantal losse hexagon bloemen voor de randen

Dan nog wat blokjes voor mijn Pockets of Posies:

En als laatste nog iets anders. Ik ben aan het breien geslagen en wel van sokken. Nu was het wel lastig, want dit had ik nooit eerder gedaan en ik had alleen een duitstalige beschrijving tot mijn beschikking, maar dit is het resultaat.

Ik ben inmiddels alweer aan een nieuw paar bezig, want de eerste waren niet helemaal goed geworden. Wordt dus vervolgd.

21 april 2011

Prikbord gepimpt

Afgelopen weekend was ik in de stoffenwinkel stof wezen kopen voor nieuwe fleurige kussentjes. Ik liep meteen tegen de juiste stof aan, eenmaal thuis is het veranderd in...
een memobord. In onze logeerkamer hangt al jaren een memobord. Deze heb ik bij thuiskomst meteen gepimpt. Nu moet ik dus wel terug naar de winkel voor dezelfde stof voor kussentjes. LOL



Onderaan het bord hangt een kleine windgong met vogelhuisje. Ook deze is beplakt met dezelfde stof.
Op het bord zitten knijpertjes op een lint. Gevonden bij de Action, ik wist toen nog niet waarvoor, maar toen het bord hing, kwamen ze goed van pas.

17 april 2011

een hexagon rand

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de ontzettend leuke reacties die ik heb gekregen op mijn Nearly Insane quilt!

Afgelopen weken heb ik ook verder gewerkt aan de antieke engelse mandjes quilt. In de eerste rand om het middenblok zitten sterren en hexagonnen. Deze wil ik jullie laten zien, maar mijn kleine vriendje vond dat hij ook wel weer eens op de foto mocht. Vandaar dat jullie even om mijn vriendje heen moeten kijken om een indruk te krijgen van de rand ;-)




13 april 2011

Affo: Nearly Insane Quilt

Na 934 dagen patchen en quilten is mijn Nearly Insane Quilt een affo. Op 21 september 2008 heb ik het eerste blokje gemaakt. Ik ben toen netjes met het eerste blokje begonnen, maar deze is niet in de quilt verwerkt, doordat het blok te klein was geworden (vast een rekenfoutje met snijden geweest).

De meeste blokken heb ik met de hand gemaakt, een aantal met de machine. De hele quilt is wel met de machine gequilt.
Gisteren is hij in de wasmachine geweest en gedroogd en vandaag heeft hij een plekje in huis gevonden. Ik ben van plan deze quilt op ons bed te leggen, maar nu wil ik er eerst nog beneden van genieten.
Komend weekend wil ik tijd maken om een label te maken. Ik ga deze quilt noemen: Te gek voor woorden.

10 april 2011

Volop gequilt ...

De afgelopen vijf dagen was ik aardig aan huis gebonden, doordat DH woensdag was geopereerd. Niets ernstigs en alles is goed gegaan, maar toch wilde ik bij hem zijn. Niet gewerkt dus, maar wel veel tijd om te quilten.
Ik had mij voorgenomen om verder te quilten aan mijn NI. Ik had ervoor gekozen om dit machinaal te doen, maar dan wil ik wel langere tijd achter elkaar doorwerken en niet af en toe een kwartiertje. Dit was dus mijn kans. Het ging heel voorspoedig en vrijdag waren alle middenblokken klaar. (de helft was al eerder gequilt).
Daarna verder met de rand en vandaag nog een bies erop gezet. Deze moet nog vastgenaaid aan de achterkant, maar door het mooie weer blijft dat nog even liggen.


Ik ga deze week hard verder werken en hoop snel een affo te laten zien.

01 april 2011

En een paar randjes erbij...

Met de hand heb ik alle blokjes aan elkaar gezet, maar met de machine heb ik de randen aan het middenblok gezet en ook het ricrac lint erop gemaakt.
Wat verandert het middenblok als je een rode rand omheen zet. Het geheel gaat zo nog meer spreken.


Het blauwe rand vind ik erg leuk bij deze quilt..

en dan het ric rac lint... super

Nu gaat deze quilt even de kast in en ga ik weer verder met andere mandjes.

Fijn weekend allemaal,

30 maart 2011

Leuk, leuk, leuk

Het werken aan de quilt, maar ook het resultaat tot nu toch is erg leuk.
Hier zitten alle mandjes aan het middenblok

Foto is helaas niet helemaal recht genomen, gelukkig zitten de mandjes wel recht.
De hexjes zitten vast aan een strook stof geappliceerd

en de meeste blokjes voor de tussenbanen zitten ook al per acht aan elkaar.