06 november 2012

Jane update

Zoals jullie wel kunnen merken ben ik weer heerlijk aan het handwerken. Het gaat niet geheel zonder pijn en vooral na een dagje werken kan ik niet doen wat ik zou willen. Graag zou ik ook weer wat dwarsfluit willen spelen, maar dat is echt te pijnlijk en ik wil niets forceren. Handwerken doe ik in kleine etappes en dan gaat het. Morgen breng ik wel een bezoekje aan de fysio om eens even advies te vragen over pezen, spieren en kapsels die beschadigd zijn bij de val. Deze maand kon ik het niet laten om geen blokken voor Jane te maken, dus zijn er weer 16 bijgekomen. Ik heb de vaart er nog steeds goed in.
Op de bee willen ze graag mijn vorderingen zien, dus ben ik nu een aantal blokken aan elkaar aan het zetten, want ik zie het niet zitten om allemaal losse blokken mee te nemen ;-) Volgende maand dus waarschijnlijk een update met blokken aan elkaar.....

03 november 2012

Klein quiltje

Na een heerlijk weekje vakantie kan ik niet meer stoppen met handwerken. Ik geniet er weer volop van. Daardoor vergeet ik wel aan jullie te laten zien waar ik mee bezig ben en ook neem ik niet de tijd om te reageren op jullie blogs. Wel lees ik deze nog steeds met plezier en haal mijn inspiratie van de verschillende blogs af. Ik geniet echt, als ik na een dagje werken even rustig de verschillende blogs kan bijlezen. In de vakantie heb ik natuurlijk gewerkt aan de blokjes voor Jane, maar daarover op de vijfde meer. Ook heb ik de top gemaakt van een klein quiltje voor in de wc. Het patroontje komt uit een frans tijdschrift, maar de plaatjes spreken voor zich. Ik heb het patroon wel flink verkleind.
Fijn weekend allemaal,

07 oktober 2012

update Jane

Voordat mijn arm werd verpakt in het gips, kon ik voorzichtig aan nog wat blokjes maken voor mijn Jane.
Ik wil jullie danken voor jullie creatieve en bruikbare ideeen. Opeens zag ik het dinsdag niet meer zitten. In eerste instantie dacht ik dat dit kwam door verveling, maar later kwam ik erachter dat dit niet het geval was. Ik kan mij prima bezig houden, ook met 1 arm. Ik had echter weer veel pijn. Dus donderdag opnieuw naar het ziekenhuis, nieuw gips gehaald, maar ook dit knelde. Vrijdag weer terug, gips verwijderd en nu zonder gips verder. Mijn arm reageert negatief op het gips of kous en zet dan uit, waardoor het gips gaat knellen. En ik kan je vertellen dat dat een pijnlijke zaak is. Ik mag dus nu rustig weer wat gaan doen met mijn arm zonder gips. Dank jullie wel voor de lieve reacties.

03 oktober 2012

Tips gevraagd

Wie heeft er een idee wat je met 1 hand kunt doen. Ik begin mij te vervelen. Inmiddels zijn er twee legpuzzels af met ieder 1000 stukjes, lees ik tijdschriften en boeken, kijk veel tv en video's en zoek op internet naar leuke quilts. Dat laatste is een probleem op zich, want daardoor ga ik het handwerken nog meer missen. HELP!

20 september 2012

En nu is het paars

Na één nacht roze gips was de pijn veel erger geworden, dus dinsdag terug naar het ziekenhuis. Nadat wat gips was weggeknipt moest de pijn verminderen. Helaas was dit niet het geval.
Na enig aandringen werd er een nieuwe foto gemaakt en daar was een pols breuk op te zien. De pijn kwam doordat mijn hand tijdens het gipsen teveel naar buiten was gedraaid, dus was het tijd voor nieuw gips en dus een nieuwe kleur.

Doordat ik gewoon werk kom ik mijn tijd wel door. s avonds ben ik erg moe en heb ik pijn, maar dat is niets meer vergeleken de afgelopen twee weken.

Dank jullie wel voor het meeleven. Ik voel mij allerminst zielig en ben blij met het gips, doordat de pijn nu stukken minder is. Die vier weken maak ik dus geduldig vol.
Ik mis alleen mijn ontspanning doordat ik niet kan quilten of sporten, maar dat zij dan maar zo.


17 september 2012

Het is roze geworden!

Sinds kort heb ik er een hobby bij. Tot verleden jaar keek ik naar wielrennen, maar sinds mei fiets ik zelf. Heerlijk s avonds na het werk e even een uurtje lekker buiten sporten. Uiteraard kijk ik ook nog naar de tour en andere wedstrijden op tv. Nu is het zo bij die wedstrijden dat ze vaak liggen te vallen en dan gewond weer verder rijden. Dit heb ik dus ook gedaan. 12 dagen geleden ben ik op een groep scholieren gereden die overkeken zonder te kijken. Ik viel akelig, met veel pijn in mijn arm. Denkend aan de tour ben ik daarna dus verder gefietst. Vanmiddag zag de arts op de foto toch een breuk, dus mocht ik een kleurtje kiezen.
Met een zere arm kun je nog handwerken, maar nu?


05 september 2012

Jane update

Ook deze maand zijn er weer een mooi aantal Jane blokken bij gekomen. Ze hebben meteen sashing gekregen, want meer dan 200 blokken sashing aan zetten vind ik een saaie klus.
Het zijn er nu al 47!

02 september 2012

Camelot en geboren

Dit weekend heb ik met een doos tissues naast mij op de bank, niet voor de tranen, maar voor de snottebellen, het elfde blok van de Camelot serie gemaakt. Als ik echter op mijn designbord kijk, hangen er maar negen. Onderweg ben ik er dus 1 vergeten te maken.
Als ik heel eerlijk ben kan ik erg genieten van de vormen en de kleuren die mijn blokken krijgen alleen zijn ze allemaal een ander formaat geworden. Steeds probeer ik dit wat aan te passen, maar het veroorzaakt een hoop gedoe en stress. Tijd voor een oplossing dus........ blokken van verschillende maten maken.
En zo zijn er twee kleine camelot blokken geboren. Maar ja, het gaat natuurlijk niet in 1 keer zoals ik wil. De blokken zijn zeker van een ander formaat, maar dit was ook weer niet de bedoeling....
Het idee was om de blokken de grootte te geven van de middencirkels in de originele blokken, maar dan moet ik niet de helft van de cirkel meten DUH. Zo blijft mijn quilt steeds andere vormen krijgen in mijn hoofd en in praktijk. Dit houdt het wel spannend. Natuurlijk krijgen ook deze inimieni blokken een plaatsje op de quilt, maar ze gaan ook iets grotere broertjes en zusjes krijgen ...

05 augustus 2012

Jane

Na de trunkshow van Goof bij de Quilthoeve ging het heel erg kriebelen. Al eerder had ik een poging gewaagd, maar toen gestopt omdat de kleuren mij niet aanstonden. Nu in de zomervakantie, die voor mij altijd zes weken is..., kon ik de verleiding niet langer weerstaan. Ik ben begonnen met een Dear Jane quilt. Ditmaal in de kleuren roze/rood en een beetje groen/blauw en bruin. DH kijkt deze dagen veel sport, zeg maar de hele dag. Ik ben niet zo'n fanatieke sportkijker, dus veel tijd om te quilten. Het liefste buiten op het overdekte terras, want dat kan al snel, maar binnen op de bank werkt ook prima. Daardoor heb ik een aardige start kunnen maken:
In dit tempo zou ik alle blokken afkunnen hebben in januari ;-) Ik denk echter dat het eerder januari 2016 zal worden, want het werk begint alweer langzaam te roepen....

02 augustus 2012

Camelot update

Er zijn weer twee rondje bijgekomen voor de camelot quilt. De linker was al even af, de rechter heeft voor kopzorgen gezorgd. Eerst vond ik de kleuren niet mooi, dus ben ik deels opnieuw begonnen en nu zie ik dat de rechter toch wel een stukje groter is dan dan linker. AHHHH. Eens kijken hoe ik dit oplos.

22 juli 2012

Biscornu

Soms vind je opeens een werkje terug waar je al lang geleden aan bent begonnen. Zo vond ik een borduurtje terug voor een biscornu. Daar was ik vorig jaar zomer aan begonnen en toen had ik het in de hoek gegooid. Niet omdat het patroon niet mooi was of omdat de kleurstelling mij niet beviel... Nee, omdat ik scheef had geteld. Dat was ik alweer vergeten totdat ik deze week besloot om het werkje nu eindelijk eens af te maken. Al snel zag ik een fout en verdoezelde dit, echter daarna kwam ik veel meer fouten tegen, dus toch achteruit geborduurd en daarna met wat verdoezelen het patroontje afgemaakt. Nu staat hij te pronken op de salontafel, zonder naalden, want dat is toch zonde....
Verder ben ik begonnen aan de Dear Jane. Een aantal jaren geleden was ik hier aan begonnen, maar gestopt omdat de kleuren mij niet aanstonden. Ik ben toen verder gaan werken aan de Nearly Insane. In Mei op de trunkshow van Goof viel ik echter als een blok voor deze mooie quilt. Ik zal komende week wat blokken laten zien die al af zijn, maar nu wil ik dit showen. Ik dacht dat in de Insane kleine stukjes zaten, maar dit...

15 juli 2012

Stitcherie

Iedere maand is er bij de Quilthoeve in Naaldwijk een stitcherie club. Vanaf het begin ben ik erbij geweest om verder te werken aan mijn Life is Beautifull quilt. Toen deze klaar was kocht ik een quilthoeve Original pakketje. Ik had al diverse keren staan kwijlen bij het ontwerpje, de kleuren en de verschillende steekjes trokken mij aan.
Tijdens de les in mei ben ik begonnen met de stitcherie. Eerst de rand, want die zag eruit als een saai werkje. Daardoor bleef het werkje liggen en ging ik pas op de les in juli verder.
Toen had ik de smaak te pakken en ging in mijn vakantie door. Al snel merkte ik dat er meer uitdaging in het soorten steekjes kon. Ik zocht mijn boek "Quilten en Patchwork" erbij (gekocht op een boekenuitverkoop) en zocht naar leuke steekjes die binnen het originele patroon paste.
Al snel kwam toen ook het idee om met meerdere kleuren te werken, dus kwamen de wit en creme eraan te pas. Tijdens de les hebben we veel lol gehad om het koloniale knoopje. De voordelen ervan ..... ? Ik weet ze niet meer, maar toch heb ik deze hierin verwerkt.
Mijn man viel het op dat ik zo heerlijk bezig was met handwerken en quilten. "Het is er ook goed weer voor...". Ja, maar dit werkje had ook prima buiten in het zonnetje gekund.
Hopelijk komen er nog vele mooie zonnige dagen ....

08 juli 2012

Hand quilten

Het afgelopen seizoen heb ik een cursus hand quilten bij Ted Storm gevolgd. Daar heb ik enorm veel geleerd over het quilten. Na iedere les kregen we huiswerk mee en na vijf lessen is dit het resultaat.


20 mei 2012

Engelse mandjes

Al enige tijd geleden waren alle mandjes klaar, deze zet ik nu aan elkaar met de machine. Het is een precies werkje neemt dus wat tijd in. Ondertussen maak ik de rand met hexagon bloemen en sterren. Deze worden met de hand geappliceerd p de rand.ik heb nu op twee randen de bloemen en sterren vast zitten. Hier omheen komt een rand wybertjes.



16 mei 2012

Label

Ditmaal heb ik een label gemaakt in de stijl van de quilt. Meestal maak ik er niet zo een werk van. Maar na dit resultaat is het toch leuk werk, die de quilt echt af maakt.
Fijne hemelvaartsdag, Rina