05 september 2012

Jane update

Ook deze maand zijn er weer een mooi aantal Jane blokken bij gekomen. Ze hebben meteen sashing gekregen, want meer dan 200 blokken sashing aan zetten vind ik een saaie klus.
Het zijn er nu al 47!

02 september 2012

Camelot en geboren

Dit weekend heb ik met een doos tissues naast mij op de bank, niet voor de tranen, maar voor de snottebellen, het elfde blok van de Camelot serie gemaakt. Als ik echter op mijn designbord kijk, hangen er maar negen. Onderweg ben ik er dus 1 vergeten te maken.
Als ik heel eerlijk ben kan ik erg genieten van de vormen en de kleuren die mijn blokken krijgen alleen zijn ze allemaal een ander formaat geworden. Steeds probeer ik dit wat aan te passen, maar het veroorzaakt een hoop gedoe en stress. Tijd voor een oplossing dus........ blokken van verschillende maten maken.
En zo zijn er twee kleine camelot blokken geboren. Maar ja, het gaat natuurlijk niet in 1 keer zoals ik wil. De blokken zijn zeker van een ander formaat, maar dit was ook weer niet de bedoeling....
Het idee was om de blokken de grootte te geven van de middencirkels in de originele blokken, maar dan moet ik niet de helft van de cirkel meten DUH. Zo blijft mijn quilt steeds andere vormen krijgen in mijn hoofd en in praktijk. Dit houdt het wel spannend. Natuurlijk krijgen ook deze inimieni blokken een plaatsje op de quilt, maar ze gaan ook iets grotere broertjes en zusjes krijgen ...

05 augustus 2012

Jane

Na de trunkshow van Goof bij de Quilthoeve ging het heel erg kriebelen. Al eerder had ik een poging gewaagd, maar toen gestopt omdat de kleuren mij niet aanstonden. Nu in de zomervakantie, die voor mij altijd zes weken is..., kon ik de verleiding niet langer weerstaan. Ik ben begonnen met een Dear Jane quilt. Ditmaal in de kleuren roze/rood en een beetje groen/blauw en bruin. DH kijkt deze dagen veel sport, zeg maar de hele dag. Ik ben niet zo'n fanatieke sportkijker, dus veel tijd om te quilten. Het liefste buiten op het overdekte terras, want dat kan al snel, maar binnen op de bank werkt ook prima. Daardoor heb ik een aardige start kunnen maken:
In dit tempo zou ik alle blokken afkunnen hebben in januari ;-) Ik denk echter dat het eerder januari 2016 zal worden, want het werk begint alweer langzaam te roepen....

02 augustus 2012

Camelot update

Er zijn weer twee rondje bijgekomen voor de camelot quilt. De linker was al even af, de rechter heeft voor kopzorgen gezorgd. Eerst vond ik de kleuren niet mooi, dus ben ik deels opnieuw begonnen en nu zie ik dat de rechter toch wel een stukje groter is dan dan linker. AHHHH. Eens kijken hoe ik dit oplos.

22 juli 2012

Biscornu

Soms vind je opeens een werkje terug waar je al lang geleden aan bent begonnen. Zo vond ik een borduurtje terug voor een biscornu. Daar was ik vorig jaar zomer aan begonnen en toen had ik het in de hoek gegooid. Niet omdat het patroon niet mooi was of omdat de kleurstelling mij niet beviel... Nee, omdat ik scheef had geteld. Dat was ik alweer vergeten totdat ik deze week besloot om het werkje nu eindelijk eens af te maken. Al snel zag ik een fout en verdoezelde dit, echter daarna kwam ik veel meer fouten tegen, dus toch achteruit geborduurd en daarna met wat verdoezelen het patroontje afgemaakt. Nu staat hij te pronken op de salontafel, zonder naalden, want dat is toch zonde....
Verder ben ik begonnen aan de Dear Jane. Een aantal jaren geleden was ik hier aan begonnen, maar gestopt omdat de kleuren mij niet aanstonden. Ik ben toen verder gaan werken aan de Nearly Insane. In Mei op de trunkshow van Goof viel ik echter als een blok voor deze mooie quilt. Ik zal komende week wat blokken laten zien die al af zijn, maar nu wil ik dit showen. Ik dacht dat in de Insane kleine stukjes zaten, maar dit...

15 juli 2012

Stitcherie

Iedere maand is er bij de Quilthoeve in Naaldwijk een stitcherie club. Vanaf het begin ben ik erbij geweest om verder te werken aan mijn Life is Beautifull quilt. Toen deze klaar was kocht ik een quilthoeve Original pakketje. Ik had al diverse keren staan kwijlen bij het ontwerpje, de kleuren en de verschillende steekjes trokken mij aan.
Tijdens de les in mei ben ik begonnen met de stitcherie. Eerst de rand, want die zag eruit als een saai werkje. Daardoor bleef het werkje liggen en ging ik pas op de les in juli verder.
Toen had ik de smaak te pakken en ging in mijn vakantie door. Al snel merkte ik dat er meer uitdaging in het soorten steekjes kon. Ik zocht mijn boek "Quilten en Patchwork" erbij (gekocht op een boekenuitverkoop) en zocht naar leuke steekjes die binnen het originele patroon paste.
Al snel kwam toen ook het idee om met meerdere kleuren te werken, dus kwamen de wit en creme eraan te pas. Tijdens de les hebben we veel lol gehad om het koloniale knoopje. De voordelen ervan ..... ? Ik weet ze niet meer, maar toch heb ik deze hierin verwerkt.
Mijn man viel het op dat ik zo heerlijk bezig was met handwerken en quilten. "Het is er ook goed weer voor...". Ja, maar dit werkje had ook prima buiten in het zonnetje gekund.
Hopelijk komen er nog vele mooie zonnige dagen ....

08 juli 2012

Hand quilten

Het afgelopen seizoen heb ik een cursus hand quilten bij Ted Storm gevolgd. Daar heb ik enorm veel geleerd over het quilten. Na iedere les kregen we huiswerk mee en na vijf lessen is dit het resultaat.


20 mei 2012

Engelse mandjes

Al enige tijd geleden waren alle mandjes klaar, deze zet ik nu aan elkaar met de machine. Het is een precies werkje neemt dus wat tijd in. Ondertussen maak ik de rand met hexagon bloemen en sterren. Deze worden met de hand geappliceerd p de rand.ik heb nu op twee randen de bloemen en sterren vast zitten. Hier omheen komt een rand wybertjes.



16 mei 2012

Label

Ditmaal heb ik een label gemaakt in de stijl van de quilt. Meestal maak ik er niet zo een werk van. Maar na dit resultaat is het toch leuk werk, die de quilt echt af maakt.
Fijne hemelvaartsdag, Rina


13 mei 2012

Weer een affo

Ook ik ben gisteren naar de quilt hoeve geweest, voor een zeer geslaagde trunkshow van goof, leuke aankopen en veel gezelligheid met andere quilters.
Thuis stonden twee lampenkapjes te wachten om bekleed te worden met een nieuw stofje. Hierna kon ook mijn affo een plaatsje krijgen boven de schouw. Het is mijn variatie op de "life is beautifull", "
Love life". Ik ben nog bezig met een bijpassend label.
Nu zijn we op weg naar zeeland naar mijn schoonmoeder en dan vanmiddag naar noord holland waar mijn ouders wonen. En onderweg........ Dan maak ik hexjes en sterren voor mijn mandjes quilt.



02 mei 2012

Affo

Aangestoken door het huisjesvirus van Jeanneke ben ook in december (ja ik heb gesmokkeld) begonnen met het maken van huisjes. In februari vond ik dat het er wel genoeg zijn. Ik ben niet echt een mens om 300 dezelfde blokjes te maken. Ik heb daarom des te meer bewondering voor het doorzettingsvermogen van de echte huisjesbouwers. Mijn idee was om een vinex locatie te bouwen. De wijk waar ik woon heeft zo'n 7300 nieuwbouwhuizen. De vinex locatie die ik heb gebouwd is kleinschaliger en meer naar mijn smaak. In maart heb ik alle huisjes aan elkaar gezet en in april met de machine doorgestikt. Nu in mei is het een mooie maand om mijn huisjes quilt(je) te laten zien.

14 april 2012

Handquilten


Tijdens de weekenden werk ik verder aan het doorquilten van mijn LIB quiltje.

12 april 2012

Klein boekje

De laaste maand heb ik vooral gewerkt aan kleinere projectjes. Dit is er 1 van:

Een hoesje om een kladblokje. En kleine waren ze, die hexagonnen, zeker niet voor herhaling vatbaar in dit formaat.

10 april 2012

Waar ik van kan genieten

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de lieve woorden en het meeleven. Ik ervaar het als heel bijzonder dat je via een blog zoveel steun kan krijgen. dank jullie wel.
Gelukkig begint het hier nu weer rustiger en positiever te worden; manlief is aan het solliciteren en mijn zus is inmiddels geopereerd en kan dus nu weer op de toekomst richten.

En ik? Ik geniet vvan de kleine dingen zoals:

Manlief die een middagdutje doet op de bank met in zijn armen ons konijn;

Een kopje thee met wat lekkers;

De eerste bloemen weer aan de struiken (deze is aan een struik die we zes jaar geleden hebben geplant en maar niet wil groeien....)

en natuurlijk het handwerken (sorry voor de onscherpe foto)

01 april 2012

Camelot update

Het is alweer enige tijd geleden dat ik op mijn blog iets heb geschreven.
Half februari kwamen mijn man en ik in een achtbaan terecht die steeds heftiger werd. Nu, zo'n zes weken later, komen we weer in rustiger vaarwater en heb ik weer zijn om wat te laten zien.
Niet dat ik al die tijd niets gemaakt heb, maar ik had geen puf om achter de pc te kruipen.

Half februari kreeg mijn man van de 1 op de andere dag, geheel uit het niets, te horen dat hij ontslagen wordt. Dit kwam als een klap, helemaal omdat hij al 22 jaar bij dit bedrijf werkte en het naar zijn zin had. Helaas was hij niet de enige die dit bericht te horen kreeg, met hem werden nog 110 mensen ontslagen.

In dezelfde week voelde mijn zus een knobbeltje in haar borst en helaas bleek dit kanker te zijn. Inmiddels is haar borst weggenomen en zien de vooruitzichten er weer gunstiger uit, maar het was enorm schrikken. Eerst mijn moeder, anderhalf jaar geleden, en nu mijn zus.
Eind februari zijn we toch maar een weekje met het vliegtuig naar de zon gevlogen op de Canarische Eilanden, maar helaas werd ik daar ziek. Vooral door stress. Echt genieten hebben we daar dus niet gedaan.

Eenmaal thuis kwam ook de griep hier nog voorbij, maar nu lijkt alles weer beter te gaan. We kunnen weer zonniger tegen de toekomst aan kijken en genieten vooral van het mooie weer.

Vandaar dat ik nu ook weer zin had om jullie te laten zien wat ik aan het maken ben. En laat het nu precies 1 april zijn, dus een update van mijn Camelot blokken lijkt mij wel op zijn plaats.
Ik heb een overzichtsfoto gemaakt van alle zes de blokken.
Ze hangen op mijn designwand en sommigen hebben een rand en sommige niet, maar het geeft zo een mooi voorbeeld van hoe de quilt zich gaan vormen.

Ik ben al weer rustig begonnen met het lezen van jullie blogs. Ik zie weer hele mooie werken voorbij komen, dus ook dat wil ik weer gaan oppakken.
Fijn weekend allemaal,